Öhlins

Svět sjezdu je v popředí zájmu technologií pro horská kola, a proto se klade neuvěřitelný důraz na vybavení. Vyvrcholením naší snahy poskytnout jezdcům ten nejlepší možný stroj se stalo přelomové partnerství v oblasti tlumení se společností Öhlins a výsledkem je špičkový sjezdový tlumič Öhlins TTX. Vývoj tlumiče TTX exkluzivně pro modely Demo 8 a Enduro EVO začal v roce 2012 a cíl byl jasný: vyrobit tlumič, který zajistí kontrolu, výkon a nastavitelnost přesně podle požadavků sjezdařů. Díky designu dvojité trubky a inovativnímu náhledu na tlumení u horského kola ve spojení s vlivem našeho MTB týmu a týmu zabývajícího se tlumením jsme překonali všechna očekávání, která jsme v souvislosti s výkonem tlumiče TTX měli. Pro rok 2014 bude tlumič Öhlins TTX vyráběn výhradně pro modely Demo 8 a Enduro EVO.

Kdo je Öhlins?


Švédská společnost zabývající se tlumením představuje špičku tlumicího výkonu již od svého založení v roce 1976. Svůj první světový titul v motocyklovém sportu získala už o dva roky později. Mezi vývojové partnery společnosti Öhlins patří firmy Lotus, Ducati a Lamborghini a tyto společnosti ovládly stupně vítězů v Moto GP od Le Mans až po off-roadové závody. Detailům věnují nebývalou pozornost a jejich cílem je vyhrávat závody a poskytovat ty nejlepší produkty. A právě to stálo na začátku partnerství společností Specialized a Öhlins. V čele našeho vývoje tlumicích technologií stojí Mike „Mick“ McAndrews a právě jeho tým partnerství se společností Öhlins dále rozvinul, protože Mike rozpoznal potenciál této spolupráce pro FSR systém a MTB tým společnosti Specialized.

Čím je Öhlins TTX speciální?


Technologie tlumiče TTX jako jediná nabízí opravdu nízký výkon hysterezního tlumení. To přináší dobrou absorpci při jízdě přes hrboly a v současné cyklistice nevídaný záběr. Tento výrazný nárůst výkonu jezdci oceňují, protože se tím dramaticky zlepšuje přímá stabilita a rychlost v zatáčkách. Tlumič využívá patentovaný design dvojité trubky společnosti Öhlins pro oddělení komprese od odskoku, který byl vyroben přímo a jen pro společnost Specialized. Technologie TTX22M také využívá kulová ložiska na uchycení předního tlumiče, aby mohl rotovat při boční zátěži, což je vylepšení osvědčené i motokrosovém odvětví výrazně vylepšenou trakcí v zatáčkám na drsném terénu.